Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Εξυπηρέτησης του Πολίτη ανάγονται ιδίως στο σχεδιασμό και το συντονισμό δράσεων για το σύνολο των υπηρεσιών της Περιφέρειας με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, καθώς και στην εισήγηση οργανωτικών μέτρων που είναι αναγκαία για τη βελτίωση της απόδοσης των υπηρεσιών της Περιφέρειας. Στα καθήκοντα της Διεύθυνσης είναι η επιτόπια παρακολούθηση όλων των υπηρεσιών της Περιφέρειας και η κατάθεση αναλυτικής έκθεσης ανά τρεις μήνες στον Περιφερειάρχη, για κάθε μία υπηρεσία της Περιφέρειας με αντίστοιχες προτάσεις βελτίωσης.
Τη Διεύθυνση Εξυπηρέτησης του Πολίτη απαρτίζουν τα εξής τμήματα:
α. Τμήμα Συντονισμού.
Το Τμήμα Συντονισμού είναι αρμόδιο ιδίως για την απρόσκοπτη λειτουργία των υπηρεσιών της Περιφέρειας, έχει υποχρέωση να επικοινωνεί με όλες τις υπηρεσίες, να παρακολουθεί τη ροή της εργασίας τους και να καταθέτει προτάσεις για τη δημιουργία γραφείων για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένης υπηρεσιακής ανάγκης. Το Τμήμα Συντονισμού οφείλει να εφαρμόζει την πολιτική της Περιφέρειας σε θέματα εξυπηρέτησης του πολίτη, να συντάσσει έκθεση κάθε τρίμηνο προς τον Περιφερειάρχη, να εφαρμόζει πιλοτικά σχέδια για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, συμπεριλαμβανομένων και εισηγήσεων για προσωπικό για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών. Ο προϊστάμενος του Τμήματος οφείλει να επισκέπτεται όλες τις περιφερειακές υπηρεσίες της Περιφέρειας, σε τακτά διαστήματα για να διαμορφώσει προσωπική άποψη για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουν προς τους πολίτες. Το ίδιο δύναται να πράξει και ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης.
β. Τμήμα Σχεδιασμού.
Το Τμήμα Σχεδιασμού είναι αρμόδιο ιδίως για την οργάνωση και το σχεδιασμό δράσεων για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη και εισηγείται στα αρμόδια όργανα της Περιφέρειας για τη λήψη αποφάσεων σε θέματα εξυπηρέτησης του πολίτη.