Τα έργα που έχουν προταθεί και έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης για οδικά έργα από την Περιφέρεια Ηπείρου είναι έργα οδικής ασφάλειας και θωρακισμένα από πλευράς περιβαλλοντικών όρων, τόνισε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης.
Συγκεκριμένα, εξήγησε ότι ο προγραμματισμός των έργων κατασκευής κυκλικών κόμβων έγινε στη συνέχεια σχετικού εγγράφου (4 Ιουλίου 2022) της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ηπείρου για επικίνδυνα σημεία στο οδικό δίκτυο της Ηπείρου.
Με βάση το αρχικό ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης (31 Ιανουαρίου), προτάθηκαν προς ένταξη οι μελέτες, είτε για το επαρχιακό, είτε για το εθνικό δίκτυο που ήταν έτοιμες από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας.
Οι διαδικασίες για την ένταξη των έργων για τους οδικούς κόμβους προχώρησαν με την χρήση άρθρου διάταξης του 2022 για τα έργα οδικής ασφάλειας, βάσει του οποίου δόθηκε απαλλακτικό από περιβαλλοντική αδειοδότηση (29-7-2022) για έργα στο παλιό εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Στη συνέχεια όπως είπε ο Περιφερειάρχης, μετά από επισήμανση των Υπηρεσιών ότι όλο το Εθνικό και Επαρχιακό οδικό δίκτυο δεν έχει Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ξεκίνησε – και παρά τα απαλλακτικά που είχαν δοθεί- η εκπόνησή τους. «Εν τω μεταξύ – υπογράμμισε – όλες οι τεχνικές μελέτες (οδοποιίας, υδραυλικές, γεωλογικές κ.ά.) αξιολογήθηκαν από το πρόγραμμα μαζί με τα απαλλακτικά και έτσι εντάξαμε έργα 24 εκ. ευρώ στο Ταμείο Ανάκαμψης».
Ο Περιφερειάρχης συνεχίζοντας είπε ότι εκπονήθηκαν οι ΜΠΕ και στην πρώτη της συνεδρίαση για το 2023 η Οικονομική Επιτροπή (9-2-2023) ενέκρινε ομόφωνα τη δαπάνη δημοσίευσης των ανακοινώσεων για διαβούλευση. (ΑΔΑ:9ΓΧΡΛ19-ΧΣΨ).
«Ουδείς στο διάστημα αυτό έκανε κάποια ένσταση, ουδείς είπε ότι έχει κάποιο πρόβλημα. Άρα όταν ερχόμαστε στην Επιτροπή Περιβάλλοντος, στις 17 του μηνός και υποβάλλουμε ένσταση κλπ δείχνει από πλευράς Περιφέρειας και Διοίκησης ότι υπήρχε ένα άγχος, πως θα βρει αυτούς τους πόρους και θα λύσει το θέμα σε αυτές τις περιοχές που είχαμε συνεχώς ατυχήματα, κάποιοι άλλοι είχαν το άγχος και την άγνοια και το θράσος, – ενώ είχαν γίνει οι διαδικασίες και ανά πάσα στιγμή μπορούσαν να θέσουν το θέμα στη Διαβούλευση – το έκαναν μετά, για δημιουργία θορύβου, όταν όλα αυτά τα έργα ήταν θωρακισμένα από πλευράς